Teknisk Ukeblad Media
Materiell TU

See english version

Materiellfrister

Torsdag innen kl 14
Spesialkonsepter: Normalt én uke, men vi forbeholder oss retten til utvidet frist etter kompleksiteten.

Formater og tillat filstørrelse:
Toppbanner: (1000x300) Max 90 Kb
Skyskraper: (300x600) Max 60 Kb
Artikkelboard: (300x250) Max 60 Kb
Netboard: (580x400) Max 90 Kb
Superbanner: (1000x400) Max 110 Kb
Mobil: (300x250) Max 30 Kb
Nyhetsbrev: (768x150) Max 40 Kb
 
 
 

Materiell sendes:

E-post: adops@tu.no

Aksepterte filtyper: HTML5, GIF, JPEG, PNG

For å registrere klikk på html-annonser, se mer info her: https://support.google.com/dfp_sb/answer/7046799#clicktagguideline

All kode må være https.

 

Responsivt design

Våre nettsteder benytter responsivt design. Vi definerer dermed desktop og nettbrett som ett varelager, og benytter de samme formatene. Unntak av format som KUN vises på desktop – og ikke tablet – er wallpaper.
Annonsen produseres som en vanlig annonse.

Egen tracking URL kan benyttes.

Vi kan også bruke 3. parts annonsekode.

 

Wallpaper

Pass på å ha budskapet så nærme det hvite området som mulig, slik at de med små skjermer også ser det. Vi anbefaler at det viktigste budskapet holder seg innenfor en bredde på 150 pixler på begge sider av det redaksjonelle.

Du har også mulighet til å levere 1000×300 banner som blir lagt på toppen i midten. Denne kan være HTML.

1920x900 i jpg/png/gif må sendes separat i tillegg til wallpaper. Filstørrelse max 200 kB

 

Lyd:

  • Lyd er kun tillatt når leseren/brukeren selv kan aktivisere lyden med klikk.
  • Lyd ved mouse-over er i utgangpunktet ikke tillatt (må da stanse ved mouse-out). Hvert enkelt tilfelle må godkjennes spesielt.
  • Annonsen må være merket med et lydsymbol.
  • Vi forbeholder oss retten til å nekte enkelte lyder.