Teknisk Ukeblad Media
Om TU

Om TU.no

Teknisk Ukeblads nettsted med fokus på teknologi for næringslivet med cirka 270.000 unike brukere og 1.300.000 sidevisning er per uke. Vi dekker til en hver tid de ulike bransjene til leserne våre, som olje/gass, bygg/anlegg, IT, energi og industri.

Vi omtaler ny teknologi, og belyser samfunnsmessige og økonomiske konsekvenser. Vårt mål er å skape engasjement for teknologi. Vi skal synliggjøre teknologiens betydning i dagens samfunn og vise hvordan teknologene bidrar til å løse fremtidens utfordringer. Bransjene tu.no dekker mest inngående er olje/gass, bygg, samferdsel, it, energi og industri. I tillegg følger vi karriere,klima og miljø, forskning. Vi tar også lesernes interesserer som privatpersoner på alvor med økt fokus på forbrukerteknologi. 

tu.no når ledere, beslutningstakere og teknologer som bidrar til å flytte Norge framover.

 

Hvem er våre lesere?

Den typiske bruker på tu.no er beslutningstaker, kjøpesterk og interessert i teknologi.

  • 86 % av brukerne er menn
  • 62 % av brukerne er over 35 år
  • 75 % av tre års høyskole-/universitetsutdannelse
  • 24 % er ledere • 50 % er IT-beslutningstakere
  • 55 % tar beslutning på kjøp av konsulenttjenester
  • 42 % tar beslutning på kjøp av industriprodukter

(Brukerundersøkelse tu.no, 2013)

Ledere er sterkt representert Hver dag leses tu.no av 35.000 personer og i løpet av en uke øker dekningen til 250.000 lesere.

  • 32.000 ledere er innom tu.no hver uke
  • 51.000 av de ukentlige leserne har avgjørende innflytelse på innkjøp til sin bedrift

(Ipsos MMI, 2013)

Kontakt oss for tilbud: