Torsdag innen kl 14
Spesialkonsepter: Normalt én uke, men vi forbeholder oss retten til utvidet frist etter kompleksiteten.

Materiellfrister
Materiell sendes:
E-post: adops@tu.no
Aksepterte filtyper: HTML5, GIF, JPEG, PNG
For å registrere klikk på html-annonser, se mer info her: https://support.google.com/dfp_sb/answer/7046799#clicktagguideline
All kode må være https.
Responsivt design
Våre nettsteder benytter responsivt design. Vi definerer dermed desktop og nettbrett som ett varelager, og benytter de samme formatene. Unntak av format som KUN vises på desktop – og ikke tablet – er wallpaper.
Annonsen produseres som en vanlig annonse.
Egen tracking URL kan benyttes.
Vi kan også bruke 3. parts annonsekode.
Wallpaper
Pass på å ha budskapet så nærme det hvite området som mulig, slik at de med små skjermer også ser det. Vi anbefaler at det viktigste budskapet holder seg innenfor en bredde på 150 pixler på begge sider av det redaksjonelle.Du har også mulighet til å levere 1000×300 banner som blir lagt på toppen i midten. Denne kan være HTML.
1920x900 i jpg/png/gif må sendes separat i tillegg til wallpaper. Filstørrelse max 200 kB
Lyd:
- Lyd er kun tillatt når leseren/brukeren selv kan aktivisere lyden med klikk.
- Lyd ved mouse-over er i utgangpunktet ikke tillatt (må da stanse ved mouse-out). Hvert enkelt tilfelle må godkjennes spesielt.
- Annonsen må være merket med et lydsymbol.
- Vi forbeholder oss retten til å nekte enkelte lyder.
Regelverk
TU Media er pliktet til å følge markedsføringsloven og alkoholloven.
De viktigste forbudene går ut på at det ikke er lov til å reklamere for alkohol, tobakk og reseptpliktige legemidler. Våpen og modeller av våpen er det heller ikke lov til å reklamere for. Reklame rettet spesielt mot barn er forbudt.
Personvern
Vi informerer om at våre kunder vil bli lagret i vårt kundebehandlersystem, HubSpot, for å kunne yte best mulig service og oppfølging samt for bekreftelse av kjøp. HubSpot Privacy Policy